Choroba serca u kobiet objawy

Choroba serca,zawał,to najczęstsze problemy zdrowotne mężczyzn, ale więcej kobiet niż mężczyzn umiera na choroby serca,zawał każdego roku na całym świecie . Jednym z problemów jest rozpoznanie objawów zawału u kobiet,może być on inny niż u mężczyzn. Warto więc wiedzieć jakie są objawy ataku serca u kobiet.
Choroba serca u kobiet objawy

Najczęstszym objawem zawału serca u kobiet jest ból, ciśnienie lub dyskomfort w klatce piersiowej. Ale to nie najważniejszy objaw , zwłaszcza u kobiet. Kobiety częściej niż mężczyźni mają inne objawy ataku serca o to jedne z nich:
Ból szyi, ramion, górnej części pleców lub dyskomfort w jamie brzusznej
Duszność
Nudności lub wymioty
Pocenie się
Zawroty głowy

Nietypowe zmęczenie
U kobiet nie tylko zatykają się główne tętnice, ale również małe naczynia krwionośne które dostarczają krew do serca a to już jest dużym zagrożeniem życia pań.
Jeśli wystąpią takie objawy u Ciebie lub u mamy,babci czy znajomej natychmiast wezwij pogotowie ratunkowe. Może to uratować życie
Choroba niedokrwienna serca czynniki

Czynniki wystąpienia choroby wieńcowej – to wysoki poziom cholesterolu, wysokie ciśnienie krwi, otyłość – wpływają na kobiety i mężczyzn, ale inne czynniki mogą odgrywać większą rolę w rozwoju chorób serca u kobiet. Do nich należą :
Zespół metaboliczny – połączenie tłuszczu wokół brzucha, wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cukru we krwi i trójglicerydów – ma większy wpływ na kobiety niż na mężczyzn.
Stres psychiczny i depresja wpływają gorzej na serce kobiet niż mężczyzn.
Używki potęgują wystąpienie choroby serca u kobiet

Palenie papierosów zwiększa o 30% ryzyko wystąpienia chorób serca u kobiet niż u mężczyzn.
Niski poziom estrogenów po menopauzie stanowi istotny czynnik ryzyka rozwoju choroby układu krążenia w mniejszych naczyń krwionośnych .
Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby serca wskazane są:
Codzienne ćwiczenie fizyczne 30 – 60 minut dziennie ,jazda na rowerze ,pływanie,biegi ,lub szybki spacer.
Utrzymać prawidłową wagę. Warto nie kiedy skorzystać z porad dietetyka ,dobierze odpowiednią dietę zdrową i smaczną.
Rzucić palenie.

Palenie to nie tylko choroba serca u kobiet ale również choroby układu oddechowego (nowotwór płuc)
Odpowiednia dieta, z małą zawartością tłuszczów nasyconych, cholesterolu i soli. Spożywać więcej warzyw ,i kwasów tłuszczowych omega-3. Jeżeli chorujesz na serce to bierz leki jakie przepisał ci lekarz nie ryzykuj ,nie ma żartów.