Choroba buergera przyczyny objawy

Choroba Buergera jest rzadką chorobą tętnic i żył w rękach i nogach. W chorobie Buergera, występują stany zapalne naczyń krwionośnych ,obrzęki,zakrzepy .Te procesy chorobowe uszkadzają ,niszczą tkanki skóry a to może prowadzić do infekcji i wystąpienia gangreny. Oznaki i objawy gangreny to czarny lub niebieski kolor skóry, utrata czucia w palcu lub palcach nieprzyjemny zapach z miejsc chorobowych .
Choroba buergera nie leczona prowadzić może do amputacji

Gangrena jest poważną chorobą, która zazwyczaj wymaga amputacji palca lub palców. Zadbaj o swoje palce u rąk i nóg, jeśli masz chorobę. Codziennie sprawdzaj skórę na ramionach i nogach uważaj na skaleczenia zadrapania które mogłeś przeoczyć w wyniku utraty czucia a to bywa groźne nie leczone w porę grozić może amputacją. Palce u rąk i nóg chroń należycie nie narażaj je na zimno odpowiednio się ubieraj w okresie jesień,zima wiosna. Niski przepływ krwi do kończyn oznacza, że organizm nie może się oprzeć infekcji .Drobne skaleczenia i zadrapania mogą łatwo przekształcić się w poważne infekcje, należy skorzystać z rad lekarza prowadzącego leczenie.

Choroba Buergera zwykle dotyka ludzi młodszych poniżej 40 lat, coraz bardziej powszechna jest u kobiet. Główną przyczyna powstania choroby jest palenie papierosów lub innych wyrobów tytoniowych. Warto więc zawczasu zrzucić palenie dla swojego dobra jeśli chorujesz może to powstrzymać rozwój choroby.
Objawy choroby to:
Ból w nogach ramionach i rękach gdy wykonujesz jakieś czynności np. idziesz .
Zapalenie wzdłuż żyły tuż pod powierzchnię skóry (z powodu zakrzepu krwi w żyle).

Bolesne otwarte rany na palcach rąk i nóg.
Nie do końca jest zbadane co wywołuje chorobę Buergera. Jest możliwe, że niektóre osoby mogą mieć predyspozycje genetyczne do wystąpienia tej choroby. Stan ten charakteryzuje się obrzękiem tętnic i żył kończyn górnych i dolnych.
Zmniejszony przepływ krwi oznacza, że tkanka skóry na dłoniach i stopach nie dostaje odpowiedniej ilości tlenu i substancji odżywczych. To prowadzi do objawów choroby Buergera, ból osłabienie palców u rąk i nóg rozprzestrzenia się na inne części ramion i nóg.
Choroba buergera może spowodować palenie tytoniu

Palenie papierosów znacznie zwiększa ryzyko choroby Buergera,dotyczy to szczególnie osób, którzy palą jedną lub więcej paczek papierosów dziennie ,szczególnie narażone są osoby które skręcają papierosy ręcznie i je palą ostatnio większość palących w Polsce robi skręty.

Naukowcy podejrzewają że substancje chemiczne w tytoniu mogą podrażniać wyściółkę naczyń krwionośnych, powodując stany zapalne.
Mimo że bierne palenie nie jest uważana za główny czynnik ryzyka choroby Buergera, to jednak warto trzymać się z dala od ludzi, którzy palą wyroby tytoniowe. Badania naukowe wskazują że zakażenie dziąseł może sprzyjać rozwojowi choroby Buergera ,należy dbać o dziąsła i korzystać z porad stomatologa.

Nieżyjący znany zielarz Eligiusz Kozłowski stosował z powodzeniem mieszankę ziół w leczeniu choroby Buergera
Skład mieszanki:
1.Kora kasztanowca
2.Ziele nawłoci
3.Ziele rdestu ptasiego
4.Ziele jemioły
5.Ziele ruty
6.Ziele serdecznika
7.Kwiat głogu
8.Ziele tawuły
9.Liście brzozy
10.Kora wierzby