Jak leczyć zapalenie prostaty

Jak leczyć zapalenie prostaty

Zapalenie prostaty może wystąpić u mężczyzny w każdym wieku. Przebiegać może to jako ostre zapalenie oraz jako przewlekłe zapalenie prostaty,przyczyną najczęściej jest zapalenie cewki moczowej.

Sporadycznie może mieć podłoże pochodzące z stanów zapalnych skóry ,czy też zatok,lub nieleczone zęby.

Objawy zapalenia prostaty

To najczęściej ból w kroczu ,częste oddawanie moczu w dzień i w nocy,pieczenie w cewce moczowej,nie kiedy pojawia się gorączka. Oraz śluzowy ropny wyciek który pojawia się pod koniec oddawania moczu.

Badanie prostaty polega na badaniu ogólnym krwi i badanie bakteriologiczne oraz badanie palcem przez odbytnice czy strecz jest powiększony,gładki napięty. W badanej krwi stwierdza się podwyższony poziom białych krwinek.

Leczenie zapalenia prostaty trzeba podjąć natychmiast by uniknąć powikłań leczenie pod kontrolą lekarza polega na stosowaniu antybiotyków,sulfonamidu .

Wskazane jest robienie sobie ciepłych okładów na krocze co złagodzi ból. Dodatkowo warto robić nasiadówki nie tylko przynoszą ulgę na chorą prostatę,pozytywnie działają na cały nasz organizm i są bardzo skutecznym sposobem leczenia przewlekłych stanów zapalnych gruczołu krokowego.

Nasiadówkę można przygotować z ziół:
1.liść brzozy 100 gr
2.liść mięty pieprzowej 100gr
3.ziele skrzypu polnego
4.kwiat rumianku 100 gr
5.sieczka ze słomy owsianej 100 gr

Dodatkowo można dodać mieszankę ziołową VAGOFLOS do nabycia w sklepie zielarskim 100 gr.

Zioła dokładnie wymieszać,zalać 6 łyżek tej mieszanki trzema litrami wody i gotować na małym ogniu 8 minut. Po tym czasie ostudzić do temperatury 42-45 C wlać do wiaderka i usiąść okryć się ręcznikiem kąpielowym lub kocem i podać się 20 minutowej kuracji.
Wywar nie może być za gorący max 45C

Leczenie Naturalne polega na stosowaniu ziół

Mieszanka ziołowa
1.Ziele nawłoci 50gr.
2.korzeń rozdrobnionego łopianu 50gr
3.kwiat wiązówki 50gr
4.korzeń lukrecji 25 gr
5.kwiat kasztanowca 25.gr
6ziele ruty 25 gr.

Zioła wymieszać ,4 łyżki tej mieszanki zalewamy litrem wody i odstawiamy na 30 minut .Po tym czasie gotujemy na małym ogniu doprowadzając do wrzenia,wlewamy do termosu pijemy rano przed jedzeniem ,miedzy posiłkami oraz przed snem.

Mieszanka II
1 liść czarnej porzeczki 100gr
2.liść maliny 100gr
3.liść jeżyny 100 gr
4.liść borówki brusznicy 100gr

Razem mieszamy ,1łyżkę tej mieszanki zalewamy 1/2 szklanką wody doprowadzamy do wrzenia pod przykryciem odstawiamy do naciągnięcia cedzimy i pijemy rano i wieczorem przed posiłkiem.

Bardzo dobrym środkiem przy problemach z prostatą jest wierzbownica drobnokwiatowa