Leczenie migreny

Migrena to nie żart. Jest poważną chorobą, którą efektywnie utrudnia życie. Objawów silnego, powtarzającego się bólu głowy nikt nie powinien lekceważyć. Konieczna jest natychmiastowa konsultacja lekarska. Całe szczęście bóle głowy można skutecznie wyleczyć przy pomocy laseroterapii. Mianem migreny określa się cykliczny, pulsujący ból głowy o różnym nasileniu. Pod wpływem emocji i wysiłku fizycznego, bóle się nasilają. Trwają długo – od 4 nawet go 72 godzin. Stan ten charakteryzuje często światłowstręt, nadmierna wrażliwość na dźwięki i zapachy, mogą wystąpić nudności i wymioty. U 10 % chorych pojawia się tak zwana aura, czyli ubytki w polu widzenia, mroczki przed oczami, czasem paraliże rąk i trudności w mówieniu. Co dziesiąty Polak cierpi na tę dolegliwość. Migrena staje się chorobą cywilizacyjną. Drugą, zaraz po nowotworach. Migrena bardzo często jest uwarunkowana genetycznie. Jak jest z rakiem? Główną przyczyną zachorowania jest dym papierosowy (nowotwory złośliwe płuc, krtani, jamy ustnej, przełyku, nerek, trzustki). Palenie bierne czy czynne, nie ma tu większego znaczenia. Szacuje się, że przyczyną 20 % zgonów na świecie jest właśnie palenie tytoniu. Substancje rakotwórcze znajdują się także w spalinach, wyziewach z kominów fabrycznych oraz w promieniowaniu słonecznym (UVB), szczególnie tym sztucznym, wytwarzanym w solarium. Nowotwory atakują także osoby, których sposób odżywiania odbiega od prawidłowej normy. Coraz częściej lekarze alarmują, że czynnikiem znacznie przyczyniającym się do rozwoju choroby nowotworowej jest prowadzenie stresującego trybu życia.