Bóle menstruacyjne jak łagodzić

Bóle menstruacyjne występują w jamie brzusznej, miednicy podczas miesiączki. Ten dyskomfort nie jest normalny, ale jest bardzo powszechny u kobiet . Ponad 50% dojrzałych kobiet odczuwa ból menstruacyjny . W przypadku młodych dziewcząt ból występuje u 9 na 10 dziewcząt,począwszy od łagodnego do silnego i może potencjalnie nie korzystnie wpływać na zdolność do wykonywania codziennych obowiązków (pracy,nauki)

Dobrym pomysłem w przypadku młodej dziewczyny jest wizyta u lekarza ginekologa aby wykluczyć potencjalnie poważniejsze przyczyny, zwłaszcza jeśli objawy utrzymują się lub nasilają. W większości przypadków lekarz zaleci stosowanie leków przeciwbólowych.Ale leki posiadają również skutki uboczne i ryzyko poważnych komplikacji wrzody (krwawienie z żołądka lub jelit) dlatego warto pomyśleć o odpowiednim odżywianiu.
Bóle menstruacyjne co jeść a czego unikać

Ważną rolą jest odpowiednia dieta,równowaga chemiczna w organizmie odgrywa istotną rolę w tym, jak myślimy i czujemy. Nierównowaga w biochemii, może powodować lub pogłębiać dolegliwości menstruacyjne. Najczęstsze biochemiczne wyzwalacze bólu miesiączkowego to stany zapalne w organizmie (zwykle z powodu złej diety), niedoboru witamin lub minerałów.

W czasie menstruacji należy ograniczyć spożywanie produktów zawierających cukier,skrobie (ziemniaki,ryż,makaron) te produkty mogą nasilać bóle menstruacyjne. Wskazane są produkty zawierające dużo białka takie jak ryby,jajka, wołowina. Warto również ograniczyć spożywanie kawy,czekolady. Wskazane jest stosowanie suplementów diety między innymi tranu ,jedna łyżka dziennie może zmniejszyć stan zapalny dodatkowo zawiera witaminy A,D.

Nie mniej ważny jest mleczan wapnia ,magnez który łagodzi skurcze,cynk szczególnie jeśli występują bóle pleców w czasie menstruacji sporo cynku znajdziesz w rybach,wołowinie,ostrygach,kurczakach. W przypadku bólów brzucha(skurcze) objawy może złagodzić witamina B 6 którą znajdziemy w nasionach słonecznika,kiełkach pszenicy ,rybach (łosoś,dorsz) łagodne ćwiczenia (bieganie, spacery, itp) w dniach poprzedzających Dzień 1 w tym okresie może znacznie złagodzić bóle menstruacyjne.

Nie mniej skuteczne są zioła ,znany nieżyjący zakonnik zielarz O Grzegorz Franciszek Sroka zalecał picie mieszanki ziołowej w składzie :
1.Kwiat jasnoty białej 100 gr
2.Koszyczek rumianku 100 gr
3.Ziele krwawnika 50 gr
4.Ziele tasznika 50 gr
5.Ziele dziurawca 50 gr
6.Ziele mięty pieprzowej 50 gr
7.Kwiat nagietka 20 gr
8.Szyszki chmielu 20 gr
Zioła zmieszać ,jedną łyżeczkę tej mieszanki zalać szklanka wrzątku i pozostawić pod przykryciem na 30 minut ,przecedzić i pic gorące przed snem .Może akurat ten przepis złagodzi bóle menstruacyjne,czego z całego serca życzę.